10 listopadu, 2006

Hrdinové evropské mutace

Dnes v Lidových novinách:

PRAHA/NEW YORK Před šedesáti lety vyšla poprvé evropská mutace amerického časopisu Time.
· Na oslavu výročí vybrala redakce šedesát „hrdinů naší doby“.
· Mezi osobnosti, které se v průběhu uplynulých šedesáti let „nebály provokovat a riskovat“, zařadila i Václava Havla a Martinu Navrátilovou.
· „Tihle všichni změnili náš svět k lepšímu.
· Připíjíme jim - a také hrdinství,“ píše se v úvodníku aktuálního vydání časopisu.
· Do výběru pronikl i současný prezident Václav Klaus.
· Jako velký obdivovatel „železné lady“ Margaret Thatcherové napsal pro Time její medailon.
· „Setkal jsem se s mnoha velikány světové politiky, ale nikdo z nich na mě neudělal takový dojem jako tato výjimečná žena,“ přiznává Klaus.
· Neodpustil si ale ani malé rýpnutí.
· „Sám jsem pyšný na to, že jsem thatcherista. Bohužel, v současné době jsou tradiční evropské pravicové strany někdy sotva k rozeznání od těch sociálnědemokratických.

Klaus: Jsem hrdý, že jsem thatcherista
10. listopadu 2006, Lidové noviny
Kat


Tak náš pan prezident se v průběhu uplynulých šedesáti let nebál provokovat a riskovat tím, že velmi obdivoval jakousi železnou lejdi, čímž se stal hrdinou naší doby!
A já se nejdřív lekl, jestli čečerista není nějaké neslušné slovo.

Žádné komentáře: