01 prosince, 2006

Nešika Putin

Dnes v Lidových novinách:

Na rozdíl od ruského prezidenta Putina nepotřebuji, aby někdo dokazoval, že smrt Alexandra Litviněnka byla násilná, a jsem přesvědčena, že je důvod ke spekulacím o tom, že za ní stojí ruské tajné služby.
· Když jsem si přečetla, že Litviněnko měl krátce před smrtí prohlásit „Dostali mě“, v duchu jsem smutně pokývala hlavou – ano, dostali ho.
· Celkem ale chápu, proč Putin říká to, co říká, a nepřekvapuje mě to: nic jiného bych od něj ani nečekala.
· Alexandr Litviněnko byl před několika lety v Praze na konferenci. Dělala jsem s ním rozhovor.
· Podobně náhodně či příležitostně jsem slyšela na jiné konferenci mluvit Annu Politkovskou.
· A tak se teď už skoro bojím přemýšlet o tom, koho ještě v Rusku nebo z Ruska takhle náhodně znám.
· Je to skutečně jen hrstička lidí, a všichni jsou odpůrci Vladimira Putina.

Litviněnko
1. prosince 2006, Lidové noviny
PETRUŠKA ŠUSTROVÁ


Tato návnada si přímo říká, abychom ji spolkli i s navijákem spolu s paní Šustrovou – tedy jako paní Šustrová. Má to ale vadu. Proč by Putin jednoho svého odpůrce za druhým tak průhledně likvidoval a kazil si vlastní reputaci. Navíc to nemá vůbec zapotřebí, jeho popularita v Rusku je téměř neotřesitelná.

Když jsem byl malý a něco pokazil, táta říkal: Ty jseš tak šikovný potmě něco shodit a svést to na kočku. Putin by u táty asi dopadl hůř: Ty jseš tak akorát šikovný zorganizovat do očí bijící mord a ještě to svést sám na sebe.

Žádné komentáře: