03 února, 2006

Omluvu požaduji já

Dnes v novinách:

· Státy, které vyžadují po evropských vládách omluvu za publikační činnost médií, uvažují podle vzorců typických pro komunistické imperátory. Debata se nepřipouští, odlišné názory se trestají vězením a ještě lépe smrtí.
· První reakcí diplomatů dotčených evropských zemí byly úvahy o omluvě islámským státníkům. Je dobře, že se tak nestalo.
· Ve hře jsou značné ztráty, jež země zaplatí za rozhodný postoj následným bojkotem jejího zboží. Zásadovost zkrátka občas bolí. Je ovšem „technikou", bez které se běh na dlouhou trať nedá zvládnout.
· Je chvályhodné, že se Evropou šíří vlna solidarity s novináři, jimž fanatici vyhrožují smrtí. Tu zcela jasně vyjadřují i LN.
· Současně se nepřikláníme k formě, kterou tak činí některé další významné deníky - totiž přetiskováním karikatur Muhammada.

Totalitě se neustupuje
3. února 2006, Lidové noviny
Pavel Máša
http://lidovky.zpravy.cz/ln_noviny.asp?r=ln_noviny&c=A20060203_000009_ln_noviny_sko&klic=211481&mes=20060203


Řek jsem jednomu jinak vyhlížejícímu chlápkovi, že je špinavé prase a on na to, že mi dá přes dršku.
Říkám mu, že v rámci svobody slova si můžu říkat co chci, a že novináři to dělají taky tak, a že je chvályhodné, že se Evropou šíří vlna solidarity s novináři, jimž fanatici vyhrožují smrtí, zrovna jako ty mizero mně.
On mi přes tu dršku stejně dal, ale mně pod obvazy hřeje vědomí, že jsem svým rozhodným postojem udělal pro svobodu slova co jsem mohl.

Žádné komentáře: