02 května, 2007

Sprostý americký gangster?

Dnes v Lidových novinách:

Bruce Pitcairn Jackson patří do skupiny intelektuálů, tzv. neokonzervativců, která udávala kurz americké zahraniční politiky na přelomu tisíciletí. Do Prahy přijel na pozvání Rádia Svobodná Evropa.
· LN Proč pomáháte právě novým demokraciím?
· Protože to podle mě potřebují.
· LN Juščenka jste označil za „dobrotivého cara“. Co v sousedním Rusku?
· Putin je jediným člověkem, od kterého jsem kdy slyšel, že rozpad Sovětského svazu byl velkou tragédií.
· LN Charakterizoval byste Putinovo Rusko ještě stále jako demokracii? Byť třeba jen omezenou?
· Ne, myslím si, že o tom nemůže být řeč.
· LN Dovedete si představit, že by třeba vaše organizace začala podporovat lidi, jako je Boris Berezovskij, kteří chtějí Putina odstranit revolucí?
· Nejsem s Berezovským v kontaktu, protože je to podle mě v podstatě blázen. Berezovskij je v podstatě ruský bandita z počátku devadesátých let, který prezentuje své excentrické názory z Londýna.
· LN Putin ale v Rusku likviduje jakoukoliv účinnější opozici.
· Nerad to říkám, ale Putin dělá skvěle hnusné věci.
· Ze všeho nejvíc mě vytáčí, že západní civilizace se všemi svými principy a zásadami prohrává s druhořadým podplukovníkem KGB.
· Všichni tihle lidé, tihle Chávezové, Castrové a Lukašenkové by neměli mít šanci vést ani drogový kartel někde ve Střední Asii.
· A pak Putin přijede do Mnichova a začne: „Vy mi nejspíš nerozumíte, tak já vám to řeknu po lopatě...“ Takhle mluví sprostý ruský gangster.
· LN Souvisí s ruskou snahou o návrat k velmocenskému postavení i současný odpor k vybudování raketového štítu?
· Vinu na tom mají do jisté míry USA, protože odvedly velmi špatnou práci při vysvětlování a konzultacích svých záměrů.
· LN Takže vy se neřadíte k této skupince intelektuálů, kteří tak výrazně ovlivnili zahraniční politiku George W. Bushe?
· Já jsem spíš konzervativec. „Neokonzervativní“ je vlastně hezky řečeno „židovský intelektuál“.
· LN V souvislosti s Irákem jste se ale angažoval. Byl jste předsedou Výboru na osvobození Iráku...
· Vysvětlovali jsme evropským spojencům důvody, proč je třeba Saddáma Husajna svrhnout.
· Podobně jako jsme se angažovali proti Slobodanu Miloševičovi.
· Já osobně říkal administrativě, aby to prezentovala jako případ ochrany lidských práv.
· LN Ale Irák skončil katastrofou..
· Irák byl pro mě hluboké zklamání.
· LN Takže jako další neokonzervativci kritizujete vládu za to, že prvotní vojenské vítězství pohřbila nepřipraveností na obnovu?
· Ono to nebylo ani žádné skvělé vojenské vítězství.
· LN Věříte, že Irák nemusí být úplné fiasko?
· Bože, to doufám. Klidně tam můžeme být ještě dvacet let.

Putin dělá skvěle hnusné věci
Lidové noviny, 2.května 2007
Tomáš Jeník


Je to k nevíře, jaké lidské monstrum, resp. jeho slovy banditu či sprostého amerického gangstera, nám tady redaktor LN představil. Jeho nadutost a imperiální zavilost si v ničem nezadají s érou nacistů. Potvrzuje to, jaký typ lidí dnes ovládá Spojené státy, a jakou hrozbu pro lidstvo představují.

Žádné komentáře: