01 července, 2007

Malá amatérská teroristická akce

Dnes v Lidových novinách:

Britská policie zneškodnila bombu nastraženou v centru Londýna.
· Na první mercedes napěchovaný benzinem, hřebíky a plynovými láhvemi se přišlo naprostou náhodou.
· Přestože v Londýně platí od loňského srpna druhý nejvyšší stupeň pohotovosti před teroristickým útokem.
· A přestože britská policie a kontrarozvědka neustále sleduje zhruba 1600 známých radikálních islamistů.
· „Tohle je pro ně asi velký šok...
· Znamená to, že tu jsou lidé, o kterých vůbec nevěděli a kteří nejsou odnikud,“ řekl agentuře Reuters analytik Peter Neumann z King’s College ještě předtím, než policie potvrdila nález výbušniny v druhém mercedesu.
· K atentátům se zatím nikdo nepřihlásil.
· Většina analytiků však pochybuje, že by šlo o skupinu napojenou na teroristickou síť Al Kajda.
· Podle očitých svědků totiž na sebe řidič prvního mercedesu chaotickou jízdou poutal pozornost.
· Řidič totiž možná dostal strach.
· To samo o sobě neodpovídá „puncu“ Al Kajdy, jejíž operativci bývají dokonale disciplinovaní a útočí najednou nebo ve vlnách.

´Na Al Kajdu to působí příliš amatérsky´
Lidové noviny, 30.června 2007
Tomáš Jeník


Je sobota ráno. Jedu do města pro hřebíky, rozpadá se nám plot. Cestou se zastavuji u pumpy pro Lidovky a pěchuji si nádrž i kanystr benzinem. Jo, a nesmím zapomenout vyměnit plynovou bombu na vaření, ta stará už manželce skomírá. A taky si musím koupit žiletky, prý už vypadám jako islámský terorista.

Cestou mně zastavuje policie. Musím jim připadat poděkud zmatený, neb jsem dostal strach, že jsem překročil povolenou rychlost v obci. Ale nic zlého se neděje, policajti mně zasalutovali, a tak jsem zase doma a v klidu otvírám noviny…

Teď se mi podlomily kolena. Mám já ale kliku, že zrovna nebydlíme v Londýně! Ta moje malá nákupní akce by na Al Kajdu opravdu vypadala dost amatérsky. Ovšem na vystrašení národa pro případ urgentní potřeby omezit nějaké demokratické svobody by možná vystačit mohla.

Žádné komentáře: