11 srpna, 2009

Do politiky jen finančně vyzrálí?

Dnes v Lidových novinách:

Vždy jsme chtěli, aby do politiky šli zralí lidé, kteří něco dokázali - mimo jiné proto, že jsou díky tomu finančně zajištění.
  • Měla by to být záruka, že nejdou do politiky vydělat peníze.
  • Sled zpráv o tom, který poslanec si pronajímá kancelář ve vlastním domě, jako asistentku platí vlastní manželku a kasíruje náhrady za jízdy vlakem zdarma, je únavný až běda.
  • O tom, zda se u nás volební pat vyřeší předčasnými volbami, nerozhodují ústavněprávní překážky, nýbrž námitky z kategorie „já už jsem si vzal hypotéku".
  • Toskánská aféra mimo jiné krásně nasvítila i problém bohatství v politice.
  • Lidé jako Mirek Topolánek se z titulu své funkce stýkají s řadou lidí, kteří mají aspoň desetkrát větší příjmy než oni.
  • Nemají pocit, že by pracovali hůř ani míň než tito boháči, naopak jim připadá, že dotyční podnikatelé bohatnou i díky jim.
  • Odměnou, se kterou se mají spokojit, je status: v mobilu mají Angelu a Nicolase a metropolemi projíždějí v policejních kolonách.
Nabídková strana politiky
Lidové noviny, 11. srpna 2009
Martin Weiss
http://www.lidovky.cz/nabidkova-strana-politiky-dcl-/ln_noviny.asp?c=A090811_000046_ln_noviny_sko&klic=232842&mes=090811_0

Kdybych já byl člověk, který na to vyzrál a něco dokázal, například jsem šikovně zbohatl při velké privatizační loupeži, a jsem tedy finančně zajištěn, proč bych měl svou korporaci opustit a jít do politiky se zárukou nevydělávat peníze? Myslím, že M.Weiss to nedomyslel. Ti v politice by přece byli moji slouhové, které si vydržuji, tak proč bych měl jít dělat poskoka sám sobě.
To bych měl třeba vysedávat ve sněmovně a vyštěkávat na Paroubka? Skoro zadarmo? Na to tam mám přece Topolánka a jeho partu. Nebo si na to přikoupím noviny i s komentátory, MF dnes, LN třeba zítra.
A ještě si třeba sám sobě nechat od sebe spílat, že jsem zbohatlý floutek a vyhrožovat si progresivním zdaněním?
Krom toho, kdoví, jestli by to vůbec bylo v souladu s demokracií. Snad ani ne s tou naší, kapitalistickou.

Žádné komentáře: