04 dubna, 2007

Mé svědectví

Dnes v Lidových novinách:

Řeholnice Marie-Simon-Pierre děkuje za své uzdravení Janu Pavlu II. Ten možná bude díky ní blahořečen
· V červnu 2001 mi lékaři zjistili Parkinsonovu nemoc, která zasahovala levou část těla, což mě hodně omezovalo, protože jsem levačka...
· Tak začíná poutavé svědectví francouzské řeholní sestry MarieSimon-Pierre, které odeslala do Vatikánu deset měsíců po svém nevysvětlitelném uzdravení.
· Pětačtyřicetiletá řeholnice – podobně jako ostatní členky kongregace Menších sester pečujících o matku a dítě – věří, že byla uzdravena na přímluvu papeže Jana Pavla II.
· Nad ránem se šla modlit ke svatostánku a – jak uvádí – obklopil ji velký pokoj.
· Uvědomovala si, že ji tělo poslouchá.
· Během následné mše pak cítila, že je vyléčená.
· Její příběh může sehrát klíčovou roli v beatifikačním procesu minulého papeže.
· Aby totiž mohl být někdo prohlášen blahoslaveným, církev od něho vyžaduje, kromě řady jiných věcí, také zázrak.
· Usměvavá francouzská řeholnice není přitom jediná, kdo své uzdravení spojuje s polským papežem.
· Podobný zážitek má i Kanaďanka, která trpěla rakovinou kostní dřeně. Za své vyléčení děkuje setkání s Janem Pavlem II.
· Soukromá audience u papeže v roce 2004 zase měla uzdravit Poláka stiženého rakovinou lymfatických uzlin.
· Arcibiskup z Aix-en-Provence Claude Feidt, který se minulý týden účastnil tiskové konference Marie-Simon-Pierre, zdůraznil, že při posuzování toho, zda jde, nebo nejde o zázrak, je třeba maximální objektivity.
· I kdyby Kongregace pro svatořečení zázračné uzdravení francouzské řeholnice neuznala, význam Jana Pavla II. to nijak neumenší. Zůstane papežem, který se postavil proti komunistické nenávisti, uzdravoval nemocná srdce, a tím změnil svět.

Tělo ji začalo znovu poslouchat
4. dubna 2007, Lidové noviny
Bob Fliedr, komentátor LN


Nerad bych, aby Kongregace pro svatořečení francouzské řeholnici, kterou tělo začalo znovu poslouchat, zázračná uzdravení neuznala. Připojuji se proto se svým svědectvím. Když jsem dnes ráno četl tento článek, jsa rovněž obklopen pokojem – vedle kuchyně, praskla pode mnou noha židle a narazil jsem si kostrč. Stalo se to zrovna když jsem na Jana Pavla II. pomyslil, zatím co jinak nikdy na něho nemyslím, jsa totální neznaboh. Jan Pavel nepochybně tohoto našeho duchovního spojení využil k tomu, aby mne za mé nejapné bezvěrectví potrestal. Na rozdíl od Jana nejsem příliš mstivý, naopak, a proto prosím, abyste mého příběhu pro podporu svědectví sestry Marie–Simon-Pierre použili, i když je to jaksi v obráceném gardu.
Neočekávám, že by Jan papež bral moje doporučení jako úplatek v beatifikačním procesu a poslal mi brzké uzdravení. Chci jen a jen přispět k ještě větší objektivnosti při posuzování toho, zda šlo, nebo nešlo u francouzské řeholnice o zázrak.
Jan se příliš nezlobí. I mně kostrč už zase začíná odposlouchávat.

Žádné komentáře: