01 června, 2009

Lekce dramatikovi

Dnes v Lidových novinách:

Předesílám, že sám bych hod vajíčkem jako nástroj polemiky nepoužil, ani kdyby můj protějšek dával jednoznačně najevo, že na diskusi se mnou kašle.
  • Fyzický útok mi není vlastní.
  • Asi jsem si příliš zvykl na to, že svět vypadá jinak, než si přeju.
  • Kromě toho jsem starý, dohodím sotva deset metrů, a taky nešika, takže bych nejspíš znečistil sám sebe, přičemž nemám ošatné ani tým, jehož členové by mi nosili šaty do čistírny.
  • Ale mladí lidé dohodí, kam potřebují.
  • Politik – tentokrát Jiří Paroubek, ale příště by to mohl být někdo jiný – zalitoval, že s ním nepřišli diskutovat.
  • Jenže veškeré jeho dosavadní počínání, přímo jeho fyziognomie, svědčí o jeho hluboké nechuti, ba neschopnosti vystavit se skutečné diskusi.
  • Ví, že ztělesňuje pravdu, a přišel to před volbami znovu veřejně oznámit.
  • Ale mladí lidé jsou jiní.
  • Studenti u Anděla našli prostředek, který pokládám za přiměřený jejich věku a zkušenosti.
  • Odpovídá i mým čerstvým emocím.
  • Z dějin divadla vím, že se rajčaty a vajíčky házelo kdysi na premiérách na znamení nelibosti nad inscenací.
  • Jen by mě mrzelo, kdyby se ukázalo, že se u Anděla házelo vajíčky za honorář.
Lekce politikovi: rána vajíčkem
Lidové noviny, 1. června 2009
MILAN UHDE, dramatik a spisovatelLekce dramatikovi
http://www.lidovky.cz/lekce-politikovi-rana-vajickem-dzw-/ln_noviny.asp?c=A090601_000005_ln_noviny_sko&klic=231804&mes=090601_0

Když tak koukám na toho Milana Uhdeho - ta jeho fyziognomie v mých očích, svědčící o neschopnosti vystavit se skutečné diskusi, neboť dohodí sotva deset metrů. Myslí si jako ten Paroubek, že ztělesňuje pravdu a honem ji přinesl do Lidových novin.
Jsem rád, že rozmáznout vajíčko o kebuli někomu s divnou fyziognomií neohrožuje demokracii, spíš naopak. Mám nachystaných pár pěkných záprtků. Nerad bych však, aby pana Uhdeho mrzelo, že si chci hodit za honorář, vždyť házet vajíčka na dramatiky z nelibosti nad inscenací patří k dějinám.

Příspěvek na vlak do Prahy bych ale uvítal.

Žádné komentáře: