How Disney Magic and the Corporate Media Shape Youth Identity in the Digital Age
Wednesday 04 August 2010
by: Henry Giroux and Grace Pollock
http://www.truth-out.org/how-disney-magic-and-corporate-media-shape-youth-identity-digital-age62008?print
Výtah z úvodu:
Děti digitálního věku
- „Konzumní impérium“ existuje už dlouho, ale za posledních 30 let prošlo zásadní změnou, pokud jde o každodenní život dětí.
- Od kultury nevinnosti a sociální ochrany, i když nedokonalé, ke kultuře komercionalizace.
- Konzumní kultura v USA, a rostoucí měrou po celém světě, víc než podrývá ideály bezpečného a šťastného dětství:
- Jedinou hodnotou pro děti je tržní hodnota,
- Jedinou formou úspěchu je zisk,
- Jedinou způsobem existence je zboží,
- Jedinou formou sociálních vztahů je trh.
- Základem kultury kontrolované korporacemi je tah za soukromým ziskem, ne-li privatizace čehokoliv ve veřejném prostoru.
- Mezi americkými multimediálními korporacemi je to Disney, kdo s nejmenšími skrupulemi usiluje o dominanci veřejného prostoru a o podrytí všeho, co by příští mladou generaci zachovalo aspoň v základu jako hlavní instituci demokracie.
- Virtuální armáda trhovců, psychologů a korporačních manažerů - v rámci „nepřátelského uloupení dětství“ - v novém mediálním prostředí usiluje o využití rostoucí ekonomické síly dětí a teenagerů.
- Mladí lidé se kvůli své hodnotě konzumentů a schopnosti ovlivnit spotřebu stávají velkým cílem reklamního a marketingového průmyslu.
- Ten vynakládá 17 miliard dolarů ročně na utváření osobnosti dětí a jejich tužeb.
- Děti jsou vystaveny marketingové mašinérii, dychtící po jejich transformaci na plnohodnotné členy konzumní společnosti.
- Děti mají nepřetržitý proud mediálních zdrojů na dosah.
- Bohaté mediální korporace ovládající zbožní trhy a s podporou od nejvyšších vládních míst se staly primární výchovnou a kulturní silou v útváření zájmů, hodnot a vztahů mladých lidí k ostatním.
Žádné komentáře:
Okomentovat