30 října, 2009

Ještě horší dvory?

Dnes v Lidových novinách:

PRAHA - Zpěvák Karel Gott lituje toho, že mu někteří lidé vyčítají udělení státního ocenění.
  • Medaili za zásluhy dostal z rukou prezidenta ve středu na Pražském hradě.
  • Gottovi je prý líto, že o něm mluví jako o přisluhovači komunistického systému.
  • "Vždyť oni pořád opakují to samé: že jsem sloužil, že jsem dostal od Husáka titul národní umělec, vždycky vytáhnou antichartu, vyčítají mi, že jsem tady žil," řekl v rozhovoru pro Lidové noviny.
  • "Ale přitom, copak se dá o trubadúrech nebo minesengrech říct, že na dvorech sloužili?
  • Možná ano, ale v tom případě já jsem hrdý na to, že jsem byl trubadúr a sloužil na různých dvorech.
  • A byly přece mnohem horší dvory, než byl ten soudruha Husáka," dodal.
  • Sám chápe, že ocenění dostal "za hodnotné umění" a "výbornou reprezentaci vlasti v zahraničí".
  • To prý podle něj nemůže nikdo zpochybnit.
  • Gott uvažuje, že jednou sepíše knihu, kde popíše, co všechno se mu po roce 1989 přihodilo.
  • "Jednou, v klidu, se k tomu vrátím a sepíšu knihu o tom všem, čemu jsem tady musel v posledních dvaceti letech čelit: o té zlobě, závisti, nepřejícnosti, zlé vůli," prohlásil.
http://www.lidovky.cz/byly-horsi-dvory-nez-ten-husakuv-rika-gott-o-svem-vyznamenani-p6w-/ln_domov.asp?c=A091029_203158_ln_domov_mtr
Lidové noviny, 30. října 2009
Jiří Peňás, Lukáš Dolanský
Lidové noviny
http://www.lidovky.cz/byly-horsi-dvory-nez-ten-husakuv-rika-gott-o-svem-vyznamenani-p6w-/ln_domov.asp?c=A091029_203158_ln_domov_mtr

Dostal medajli od Husáka, představitele režimu kolaborujícího se sovětským agresorem v Afghánistánu.
Vzal si vyznamenání i od Klause, reprezentujícího režim, kolaborující s aktuálním agresorem v Afghánistánu, Iráku, Pákistánu.
Teď aby se pomalu těšil na metál od prezidenta EU Blaira, pokud tohoto mezinárodní tribunál pro válečné zločiny nechá i nadále na pokoji.

Žádné komentáře: