24 května, 2009

Věřím, tedy jsem

Dnes v Lidových novinách:

Mou kritiku darwinismu využily v Česku mediální antiklausovské jednotky rychlého nasazení. Skutečná diskuse se nekonala
  • Poradce prezidenta republiky Petr Hájek reaguje na ohlasy, které vyvolala jeho kritika evoluční teorie přednesená na semináři Klausova think-tanku Centrum pro ekonomiku a politiku.
  • Udělal jsem něco strašného.
  • Veřejně jsem se přiznal, že nepocházím z opice.
  • Že důvěřuji tomu, co nám o původu světa a člověka sdělil prostřednictvím Písma svatého Bůh.
  • Že i na základě vědeckých důkazů odmítám Darwinovu teorii o vývoji druhů nahodilou evolucí.
  • Že darwinismus považuji za nebezpečnou ideologii.
  • Co však víc: Všechna tato skandálně neslušná tvrzení jsem přednesl na konferenci, kterou moderoval Václav Klaus.
  • Strhl jsem tím na sebe lavinu vášnivých a hysterických urážek, oplzlých sprosťáren, posměchu, lží a denunciací.
  • Asi to tak má být, když o něco podstatného jde.
  • „Nevím, jak vy, ale já z opice nepocházím. Vím to tak jistě, jako že je živý Bůh nade mnou."
  • Dvě věty, jimiž jsem na semináři začal a skončil svůj diskusní příspěvek, se staly emocionální rozbuškou řetězové reakce.
  • Navzdory všemu dosud řečenému jsem však nadále střízlivý optimista, doufající v nedarwinistickou evoluci.
  • To bych ale v několika větách obtížně vysvětloval.
  • Napsal jsem o tom celou knížku, ...
Opičí proces naruby a po našem
Lidové noviny, 23. května 2009
Petr Hájek
http://www.lidovky.cz/opici-proces-naruby-a-po-nasem-dke-/ln_noviny.asp?c=A090523_000101_ln_noviny_sko

Mám dvě připomínky. jednu k panu Hájkovi a jednu k Bohu.
Pan Hájek by se snad neměl vyjadřovat s takovým despektem k opicím, neboť nepochybně je stvořil rovněž Bůh, kdo jiný? Mají všechny tělesné orgány s jistými modifikacemi jako my, akorát jim byly odepřeny novější verze Windows k přemýšlení.
Připomínky k Pánu Bohu: Jestli skutečně On (a ne Darwin) stvořil člověka, tak se mi zdá, že to odflákl. Jak to, že se nevyrovnal s takovými banalitami jako rakovina prsu, prostata, hemeroidy, zuby moudrosti, Darwinova teorie či komunisti? Však ten svět taky vypadá, že se Bůh k svému dílu už nehlásí, nebo už nežije (viz Petr Hájek: "...jako že je živý Bůh nade mnou"). Možná se vydal za jinými fuškami do vzdálených záhybů vesmíru.
Jinak k panu Hájkovi není co dodat. Věří a je hluboce přesvědčen, s tím se nedá nic dělat.
Dá se s tím radit panu prezidentovi..

Žádné komentáře: