10. listopadu 2010
Výtah:
- Jak nás informují komentátoři, letošní americké volby poznamenala ze všeho nejvíc nenaplněná naděje na rychlé změny, personifikovaná demokratem Barackem Obamou v Bílém domě.
- Ten, stručně řečeno, nedodal, co měl.
- Naštvaná veřejnost na to zareagovala vznikem politického hnutí, jemuž se začalo říkat tea parties, čili po česku hnutí čajových dýchánků, a právě toto hnutí, ne republikáni, alespoň podle komentátorů, demokraty porazilo.
- Název hnutí odkazuje na prvopočátek americké revoluce, kdy se bostonští občané vzepřeli nově uvalené dani z čaje, který na protest naházeli do moře.
- Zahájili tak úctyhodnou americkou tradici společenských i politických iniciativ odspoda, nesoucích metaforické pojmenování grassroot movements, čili politických hnutí vyrůstajících z malých komunit stejně jako vyrůstají kořínky trávy z půdy.
- Současné tea parties, jásají komentátoři, mají v tomto duchu být spontánním lidovým hnutím zdola ve verzi 2010.
- V éře moderních komunikací, internetu, Googlu, YouTube a Facebooku, neexistuje žádné dole, do kterého by okamžitě nemohl proniknout manipulátor shora.
- Dříve byl cizinec v městečku k rozeznání rychleji, než si v baru objednal první drink.
- Cizinec na internetu je však protimluv, tady vám vaše přátele přidělí sociální síť, i kdybyste o ně nestáli.
- Takže ti cyničtější mezi komentátory tvrdí, že v případě tea parties nejde o žádné hnutí grassroots, nýbrž o astroturf, což je obchodní značka americké firmy na výrobu umělého trávníku
- Ne že by astroturf byl tak úplná novinka.
- Vyrábí se od roku 1965 a do politiky pronikl už v roce 1985, když texaský senátor Lloyd Bensten, který byl v prvních letech Clintonova prezidentství pár let americkým ministrem financí, takto označil právě hnutí na pohled vznikající a podporovaná zdola, ve skutečnosti však vyprojektované v klimatizované zasedačce nějaké lobbyistické firmy nebo komunikační agentury
- Jako astroturfing se u nás označují reklamní kampaně maskované jako názory lidí z ulice či souseda nebo přítele, tedy těch, kterým nemáte důvod nevěřit, protože to, co sdělují, není žádná navoněná reklamní mrtvola, nýbrž jejich osobní zkušenost
- Znáte přece takové ty výkřiky na diskusních fórech typu www.comajkluciradi.cz
- Bylo jen otázkou času kdy český astroturfing pronikne taky do zdejší politiky.
- Letošní volby ukázaly, že se mu daří a úspěch Věcí veřejných je toho ideálním příkladem
- To, že Vévéčka sedí ve vládě, není dáno tím, že by zvěst o partičce statečných původem z Prahy 1 letěla od úst k ústům po celé zemi.
- Zasloužily se o to moderní informační technologie, internetový marketing a pár chlapíků a holek, kteří vědí, jak naložit se svými penězi, případně poskytnutými penězi, tak, aby se rozmnožily.
- Astroturfingu se však nevyhýbají ani omlácení političtí legionáři.
- Krásným příkladem použití moderní hybridní technologie v tomto oboru je kohabitace TOP 09 a hnutí starostů a nezávislých.
- Marketingově a vůbec veskrze čilejší politické bratrstvo TOP spustilo shora mezi autentické a téměř učebnicově zdola vyrostlé starosty podřimujícího bodrého aristokrata Karla a funguje to nad očekávání dobře.
- Leckdo se domnívá, že takovéto pojetí politiky jako obratného marketingu je nevyhnutelnou cestou vývoje.
- Jistá rizika ve srovnání s tradičními politickými postupy a hnutími tu však přece jen jsou.
- Budeme-li se držet osvědčené travní metafory, pak bychom neměli přehlédnout fakt, že zatímco přírodní tráva rok co rok naroste znovu a stačí ji prostě jen řádně vysévat a zalévat, umělý trávník, když se prošlape, nezbývá než srolovat, vyhodit a poptat se v obchodě po něčem novém.
ooo
http://en.wikipedia.org/wiki/
This article is about the type of political campaign.
Výtah:
Astroturfing
- Astroturfing označuje politickou, inzertní nebo veřejnou kampaň, kterou formálně plánuje nějaká organizace, ale je maskována jako spontánní lidové chování.
- Cílem takové kampaně je vydávat akci politické nebo komerční entity za nezávislou lidovou reakci k nějaké politické kauze – politik, politická skupina, produkt, služba, událost.
- Astroturfeři se pokoušejí organizovat chování odlišných a zeměpisně rozptýlených individuí pomocí zjevných i skrytých dezinformačních prostředků.
- Astroturfing může použít jednotlivec na podporu své osobní agendy, ale také vysoce organizované profesionální skupiny za peníze od velkých korporací, odborových, neziskových nebo aktivistických organizací.
- Vemi často je řízen politickými konzultanty, kteří se specializují na boj s opozicí.
- Neprofitují z toho účastnící „lidové“ kampaně, ale její vzdálení organizátoři.
ooo
Communication Overtones, Social Media and Public Relations Strategy: Astroturfing and the American Way: A Code of Ethics for the Choir to Live By http://overtonecomm.blogspot.
Anti-Astroturfing Code of Ethics
Výtah z Anti-Astroturfického etického kódu:
- Nebudu vyvolávat veřejné obavy placením nebo nucením jednotlivců aby předstírali chování znepokojených občanů.
- Při podpoře lidových úsilí budu dbát na transparentnost všech mých akcí a budu jasně a veřejně uvádět jaké akce podnikám a kterou organizaci nebo klienta reprezentuji.
- Nikdy vědomě nepřekroutím nebo nezfalšuji informaci abych pomohl svému klientovi/zájmu získat strategickou/emocionální výhodu ve veřejné debatě.
- Budu povzbuzovat lidové podporovatele aby byli otevření a čestní ve všech komunikacích a stejně se budu chovat já sám.
- Na NewPR Wiki
ooo
The Morung Express :: Nagaland News | Current News | Latest News | Breaking News - The Tea Party comes to Washington
http://www.morungexpress.com/
Výtah:
- Je tomu něco přes rok co Nancy Pelosi, tehdy mluvčí sněmovny reprezentantů, zaútočila na „neamerické“ hnutí Tea Party.
- „Říkáme tomu astroturf“, řekla, „není to skutečné lidové hnutí zdola“.
- Dnes politici podporovaní Tea Party už nevykřikují do megafonů na větrných parkovištích, ale balí si zavazadla na cestu do Washingtonu a brousí si své vyskakovací kudly pro nastávající krvavé řeže.
- Hnutí Tea Party, které nedávno ještě neexistovalo, a bylo opovrhováno a zesměšňováno těmi, kteří mysleli, že tomu rozumí nejlépe, nemůže už dnes být ignorováno.
ooo
The Tea Party movement: deluded and inspired by billionaires
guardian.co.uk
http://www.guardian.co.uk/
Tea Party inspirováno miliardáři
- Hnutí Tea Party je pozoruhodné ve dvou směrech,
- Je to jeden z největších případů falešného vědomí, které svět zažil – a největší operace astroturfingu v historii.
- Astroturfová kampaň je falešné lidové hnutí: předstírá spontánní vzedmutí obav občanů, ale ve skutečnosti je založeno a financováno elitními zájmy.
ooo
Twitter Has Definitely Arrived — It Has Astroturf Now: Tech News «
http://gigaom.com/2010/11/02/
Výtah:
Twitter má astroturf
- Twitter nedávno zasáhla politická verze fenomenu známého jako „astroturf“ – kdy falešný účet buď retweetuje odkaz na negativní články, nebo umístí jiný komentář se zavádějícím odkazem.
- Smyslem astroturfingu je vytvořit iluzi lidové podpory něčeho - generováním zdánlivě pravé zprávy o kandidátovi nebo kauze.
- Objevení se astroturfingu na Twitteru není překvapením, obdobně rozvoj e-mailu zrodil spam.
ooo
Beware Those Grassroots Tweets, They Might Be Astroturf - NYTimes.com
Beware Those Grassroots Tweets, They Might Be Astroturf - NYTimes.com, November 2, 2010
http://www.nytimes.com/
Výtah:
Pozor, mohou to být astroturfy
- Je den voleb a lidé po celých Spojených státech jdou k urnám, aby vložili svůj – doufejme dobře informovaný – hlas.
- Jestli patříte k těm mnoha shánějícím informace o svých kandidátech na poslední chvíli, dejte si pozor na svůj informační zdroj; mnohé z těch Tweeků, tvářících se jako by vycházely z kořenů zdola, mohou být pouze astroturfy.
- Podle výkumu Univerzity v Indianě - Truthy project
ThinkProgress » Billionaire Astroturf Group Claims Tea Partiers Voted To Give Billionaires Tax Cuts
By Brad Johnson on Nov 8th, 2010
Výtah:
Snížit miliardářům daně
- Američané za prosperitu (Americans for Prosperity – AFP) astroturfická skupina miliardáře Davida Kocha, tvrdí, že voliči zavrhli „ideje zdanění bohatých“ v listopadových volbách.
- Diskutující: Čajoví pytlíci (teabaggers) jsou dost stupidní na to, aby se nechali tahat za nos svými korporačními bosy – proto si je AFP a Koch brothers vytvořili.
ooo
Marketing Profs : Subscribe today, it's free. Marketing Newsletters and Articles
Brands Caught Astroturfing Risk Losing Customers
http://www.mediaguru.cz/blogy/
Výtah:
- Dalo by se říci, že obliba astroturfingu narůstá s vlivem médií, především blogů a videoblogů, které jsou efektivními pomocníky k jeho šíření a lákají stále více firem či zájmových skupin.
- Ale díky již protřelé komunitě uživatelů internetu bývá falešná kampaň často odhalena a původce je odměněn stejně rychle se šířícími negativními reakcemi.
- Kromě toho vyvolává astroturfing odpor profesních skupin, které proti němu na internetu bojují a zabývají se odhalováním falešných PR hráčů.
- Používat praktiky astroturfingu podle nich znamená spadnout na etické dno komunikace.
Žádné komentáře:
Okomentovat